11 maj 2009

Jag älskar gamla fönster


Jag vet att jag inte skriver inlägg sådär jätteofta, och idag blir det ett kortare ett än vanligt.
Men men ... jag måste bara säga att jag är helt förälskad i gamla fönster!!
Kan helt enkelt inte få nog av dem.

Nu har jag två inne i huset, ett par som hänger eller står i butiken,
Peter har byggt skåp och ska bygga ännu fler med gamla fönster i,
dessutom planerar jag att ha rejält och gammalt ett i badrummet NÄR det en gång renoveras!
Man kan hitta på mycket med gamla fönster.
Vad har ni gjort? Fler idéer????

Fick ett beställningsjobb på en tapetbyrå!
Blev så lycklig för jag tycker det är dööökul att göra.

De blir verkligen helt annorlunda.
Så här ovan ser ni resultatet - hoppas innerligt min goa kund blir glad.

Har gjort lite somriga kort oxå som vi säljer i Gårdsbutiken.
Ska kanske börja lägga upp vårt pyssel o hantverk i Butiken oxå.
Vad tycker ni?



En liten tavla jag pysslat ihop.
Nu ska jag va ledig idag - åka till Norrtälje o bara va en stund.
Ibland behöver man byta sin idyll mot en annan, eller hur?

Stor kram på er alla!

Malin :)

14 kommentarer:

Viola sa...

Hallå vännen, en till som älskar gamla fönster, jag ställer dom lite här och var...fniss...var inne i butiken, helt underbart har det blivit, jag kommer en sväng i sommar lovar....hoppas du har en bra måndag och byrån Malin blev helt ljuvlig! Vilken läcker turkos tapet, KRAM

MiA sa...

Hej!
Såå fint det blir hos er! Hoppas allt går som ni tänkt er och ni får många besökare i butiken ;) Du gör helt rätt som tar igen dej lite med egentid.

Hör av mej mejl-vägen om disktrasorna!

Kram
MiA

Hannis sa...

Hello du sprudlande!
Fönster,jajemänn!
Har flera stycken bara som dekoration men jag byggde ett mindre skåp av ett gammalt fönster med karm.
Finns ju massor att göra med dom,tänk att folk kastar gamla fönster!

Hoppas du hade skönt i Norrtälje!

Kram Hannis

Agnes Maria sa...

Gamla fönster och gamla dörrar, kan man få för många... tror inte det !
Det är ju så otroligt fint att dekorera med, och du har ju lyckats även där väldigt, väldigt bra !
Byrån är fantastisk !
Och du, snälla lägg ut ert fina pyssel i butiken.
Jag skulle gärna vilja köpa.
Må nu så gott min vän.
Kram Åsa

Home No.1 sa...

hej malin!
Jag älskar också de där gamla fönstren pappa hade några som bara stod och jag sa att jag ville ha dem , han tittade på mig som om jag inte var klok!
Det gick bra med bordet;-)
Kramar!!!!

Eddan sa...

Gamla fönster är underbara. Jag har ett gäng här hemma jag också. Jag har gjort en hallspegel, fotoramar och är på gång med att göra en anslagstavla - allt av gamla fönster. Har också tänkt mig att göra skåp, men har inte vågat mig på det än. I trädgården står det en hop med gamla fönster och väntar på att få hamna på vår inglasade altan (istället för de fula plexirutorna vi har där nu).

Må så gott!

Kram från Anette

Anonym sa...

Du vad byrån blev fin:-) Klart du ska lägga upp dit fina pyssel i butiken. Ja, dessa gamla fönster är hur fina som helst. Ska kanske leta fram fönster som står på andra våningen i våran snickebo.. Hmm, där finns mängder med fönster och gamla dörrar.
Kram

Mjölk, Puder & Aska sa...

Du e så duktig, Love you!

Mina Lantliga Rum sa...

åhh jag älskar också gamla fönster!!!är på jakt efter några till min vägg i köket,men här i kring verkar det vara svårt att finna så fina som jag vill ha =( men jag ska titta på några snart, så hoppas!

du har verkligen så mysigt i butiken!!

ha det bra,kram!

Penseldraget sa...

hej vännen
gamla fönster de är bara så härligt...vilken pangbyrå du fått till =) super snygg!!!! de är väl självklart att ditt pyssel ska va i butiken jätte fint är de =)
ha de så skönt med att bara va !!!!
bamsekram
pia

Lisa Marklund sa...

Hej du goa :-) Klart du ska lägga upp ditt pyssel, jättefint. Imorgon ska jag iväg och köpa grejor som jag ska pyssla med och sen lägga ut i butiken :-). Byrån blev ju jättefin, så romantisk och helt bedårande. Fönster, visst är dom vackra, jag har bara ett pyttelitet gammalt utan fönster men det är rätt charmigt.
Åhh måste bara berätta, idag vann jag två (egentligen fler)saker på auktion, det blev dyyyrt men gud så fint. Ska lägga upp det på bloggen imorrn så kika gärna in då
Stora kramen till dig - Lisa

Helena sa...

Jag gillar också gamla fönster. Har ett stort ett i hallen som spegel och i köket har vi gjort ett litet skåp (tror jag har kort på det under kök i bloggen). Helst skulle jag vilja ha ett växthus av gamla fönster, så snyggt!
Ha det bra/ Helena

Anonym sa...

Hi are uѕіng Worԁprеss foг уour blog platfοrm?
ӏ'm new to the blog world but I'm tгyіng to gеt
startеd and cгeate my own. Do yοu need any codіng eхpertise to make your οwn blog?
Any help would bе greatly appreciаted!


Check out my wеbpage; http://cdinterface.Sourceforge.net/userinfo.php?uid=36044

Anonym sa...

Nice poѕt. I learn something neω and сhallenging
on ѕites I stumbleupon everyday. Ӏt ωill always bе useful tο rеaԁ through сontent from
other authors and practiсe sοmethіng from their
web sites.

Нere is my site; simply click the next site