24 maj 2009

I made it ...

Till bloggträffen igår!
Tjoho va glad jag va som orkade åka iväg trots min enorma trötthet jag upplevt den här veckan. Det var verkligen precis den rätta medicinen som jag behövde.
TUSEN TUSEN TACK
till Annie och Flisan som fixat allt
å TUSEN TUSEN TACK till alla er andra som jag fick äran att tillbringa några härliga timmar med. Det var så himla roligt tycker jag. Bara att helt plötsligt vara så många med samma intresse samlade på ett o samma ställe. Dessutom tycker ju jag att det känns som om vi känt varann länge redan!


Först fikade vi!
Sen tog vi en tur bland butikerna i Gamla Stan!
Sen åt vi lunch!
Just det - det är en bild på LUNCH - inget annat.
ENORM PLANKSTEK!
Fantastiskt smaskigt - särskilt som jag följer Xtravaganza :)

Efter dessa underbara timmar sa jag och goa Annica från Home No 1 ajö
benet gjorde ont och vid det laget hade jag börjat bli lite trött igen
Vi gick tillsammans med härliga Willewira till hotellet som en stor del av bloggarna bodde på.
Där hämtade jag min fina fina pigtittare som jag köpt av Flisan och hennes underbara Krusmyntas.

Bild kommer en annan dag :)
Söta goa Annica åkte hem till mig - 4.5 mil från stan!
Stackarn möttes av ett fruktansvärt ostädat hus - men butiken var i alla fall lite mer i ordning.
Var så härligt att få träffas - oj, tjatar jag eller ... ja ja så är det när man är full av intryck och vackra upplevelser!

Jag inser hur otroligt viktigt det är för mig att blogga.
Att få umgås med, både på nätet o i verkligheten, underbara likasinnade människor
är helt enkelt fantastiskt fint.
Så, TUSEN TACK än en gång ... Violan, Annette, Anna, Marie, Marie, Annie, Flisan, Willewira, Eva Linnea, Rana, Annica o Anette. Å Tusen tack till alla er andra som inte var med igår.
Det är så toppen att ni finns!

Åter till vardagen!
Ha ha ha - eller söndag ... vackra söndag, butiken öppen, älsklingarna fäller mina gamla äppelträd och kaffe och många trevliga kunder!
Ha en superskön vecka allesammans!
Kraaaaam
Malin :)


27 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Pluttiluttan!!!
Tänk att du är tom ar ÄNNU sötare i verkligheten!

Jag längtar redan till nästa gång vi ses!!!!!

För det ska vi väl???!!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam


flisan

Home No.1 sa...

Hej Malin=))))
Tack så jättemycket för igår, det var så himla roligt att få hälsa på er.
Det gick kanon att köra det var som om jag hade inbyggd radar så jag gasade på rejält hemåt...
Jag tyckte det kändes som om jag hade känt dig länge...visst är det konstigt!!? Fast inte igentligen så lättsam som du är att umgås med=)
Hoppas benet inte är alltför ont i dag?!
Hälsa till kalsongmannen och de andra rara "killarna" på Montebello stooor låååång kram Annica.

Anonym sa...

Låter som ni har haft det så roligt. Visst, blir det som man har känt varandra länge när man träffas. Jag har träffat några bloggare också. Bla, Stina "hemma på landet" världens goaste Stina. Vi var hela familjen hos henne. Sedan dess har vi tjattrat i telefonen:-)
Kram

Annie - Annalunda sa...

Hej goa sötnos!

Hoppas allt väl med dig du goa o härliga!!! Du pratar ju sååå vackert också :) Underbart att träffas och visst har vi känt varandra hur länge som helst!!!

Jättekram Annie

Viola sa...

Visst ha de vi en underbar dag..länge sedan jag skrattade så...för det gjorde vi visst konstant och så härligt att få träffa alla goa männsikor som man tycker att man redan känner...tittar över i sommar...hoppas du inte har för ont idag, stor KRAM och så tar vi en puss oxå, VIOLAN

Hannis sa...

Åhhh!
Vad härligt det låter!

Kul att du orkade vara med en stund och njuta.
Sånt förgyller vardagen!

Kram Hannis

hagagården sa...

Hej Malin
Tack för titten,jag är mer än nöjd med sovrummet och gubben med,så himla roligt att han också tycker att det är roligt att göra om ibland.
Men va roligt ni verkar ha haft det på bloggträffen.
kram o ha en fortsatt trevlig kväll
ninni

Anonym sa...

Hej!
Vilken härlig dag ni bloggtjejer hade! Tråkigt för dig med ditt ben! Nu måste du sköta om dig ordentligt! Och kanske vila lite!
Ha det bra!
Hulda

Floras Kulle sa...

Hej söta du!!!

Det var bara så roligt att du orkade vara med!!! Tänk om vi fått åka upp med oförrättat ärende? Då hade jag baske mig tagit en TAXI till Montebello, när man ändå är så nära (HAHA! Och levt på makaroner halva sommaren sedan!)
Synd att Peter inte kunde komma, det hade varit kul att se hur han ser ut med kläder på (fniss!) men jag förstår ju att någon måste sköta butiken, så är det ju bara.
Hoppas att vi ses framöver, det hade varit så himla KUL!

Förresten, vilken otroligt fin bild du fick där, med cykeln mot den gula väggen! Jag har aldrig varit i Gamla Sta´n en vardag, det var en upplevelse. Tog säkert tusen kort.
Eller OK, 200, då...

Vi hörs!

KRAMIS:
Annette

Diverselådan! sa...

Ammen, det var ju en jätte-energikick att få träffa alla bloggerskor. Det var ju bara helt fantastiskt. Det bara MÅSTE göras om någon gång, helt klart!
Kram från Annette

Roses & Angels sa...

Hello! Tack snälla. Ja du jag har jobbat dygnet runt känns det som haha. Jag vet inte vart jag får energin ifrån men den finns bara där. Tack ja skåpet har jag målat var träfärgat förut. NU letar jag efter ett mindre till köket måste få mera skåp plats. Vit färg är en av mina favvisar. Vart lägger du ut den någonstans?? Annonsen?? Jag ska försöka vila det är inte lätt men man måste. Tack för din omtanke. Kram på dig //Christa

lovefriidrott sa...

Hej Malin,
men så hemskt med propp:(
usch man vet du aldrig vad som kan hända.

Men bloggträffen måste ha vart en höjdare:)
Fina bilder du tagit
Återkommer m bröllopstips.
Du får gärna påminna mig så jag inte glömmer...det är lite mycket i fru Lindvall huvud just nu.
Ha d bra kära vän
Kram Sari

Anonym sa...

Vad härligt att ni hade det trevligt tillsammans :-) Har tittat i era bloggar och ni verkat ha haft mer än bra?! Kram!

RANA sa...

Hahaha, nu har jag hittat till din härliga blogg! Jag ska erkänna att bland alla shabbychicade grejer var det EN sak som mest kittlade min nyfikenhet, som jag var tvungen att leta upp. Det var ju ett evinnerligt tal i lördags om att det skulle finnas galna karlar i kalsingar på denna blogg.

Haha, jag hittade inlägget. Kan bara konstatera: helt förtjusande.

Så mysigt att träffa dig!

Kram, Rana

Home No.1 sa...

Hej malin=)
Den hon från IKEA är jättedålig kvalite på, emaljen verkar vara riktigt kass, den blir både repig och svart-grå akta dig för den=(
Annars är det kanon med så stora hoar man får i jättemycket, och vill man ha porslinsho så välj en annan leverantör..för det är ju sååå snyggt=))
Kram Annica.

Anonym sa...

Heeej!

Tack för goo Kommentar hos mig.

Jag har verkligen på något vis missat at det var bloggträff igen i Stockholmstrakten.....

Jag som bara varit på en enda....

Kanske det är så att man bloggar med "de gamla vanliga" och inte märker att vi är såå många fler här som bloggar....

Jag ska i af försöka ta mig till er butik har jag tänkt. Jag bor ju i Täby så det är inte så långt och det var ju en go tjej som jobbar med design hos er så jag är sååå nyfiken...

Kramen
Lena

färg o form sa...

Tjohej!! Nu var det ett tag sedan jag tittade in till dig men guuud så mycket fin fina möbler, duktiga ni. Roligt att ni hade det bra på er bloggträff, härligt att osynliga vänner blir synliga.
Kram Hannah

Penseldraget sa...

hej vännen
va kul att orka följa med på träffen, ni verkar haft jätte kul.
hoppas du mår bättre....
kram pia

Mitt smultronställe sa...

Låter som ni haft det jättetrevligt!!!
Sugen jag blev på plank stek!!

Hoppas du får en härlig helg!!
Kramar från Camilla.

Lisa Marklund sa...

Åhh så mysigt och roligt ni har haft det, önskar jag kunde vara med någon gång :-)
Tack för din fina kommentar hos mig, det värmer :-)
Kramar till dig och ta det lugnt så benet blir bra - Lisa

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ser att jag inte varit inne här och tackat för senast! Fy så slarvigt av mej! Det var ju såå roligt att träffas och jag tyckte du var tuff som var med så mycket ändå, trots det som hänt!
Nu har snart en vecka gått sedan träffen, men det känns ändå som man har den kvar med sig lite varje dag...
Ha nu en härlig Pingst och jag hoppas att du är bättre nu!
Kram
Marie

LillaFlisan sa...

Hello my darling!

Ville bara titta in och önska en trevlig och VARM och SOLIG helg!


Kam


Flisan

Anonym sa...

kikar in en snabb sväng till dig.
Önskar dig och de dina en trevlig Pingst.
Kram

Anneli sa...

så härligt roligt ni verkar ha haft det... blir riktigt avis...måste ha varit så super kul att träffa all...
nästa gång måste jag bar kunna följa med...
många kramar
annelie

Evas Bloppis sa...

Tack för dina fina ord hos mig . Oj vad ni måste ha haft det mysigt den dagen .inga skavsår hoppas jag :) Planksteken skulle jag vilja sätta gaffeln i genast .Ser supergod ut .
Är in och kikar på dig butik emellanåt .Synd att man bor så långt borta .

Kram Ewa

Design i tid och rum sa...

Hej!
vadfint ni hade,jag skulle vilja själv på ett sådan bloggträff.
Vad mysigt.
Hoppas du mår bra..och önskar dig allt det bästa med allt hälsan och din vackra butik.kram Dadda

hagagården sa...

Tack för titten,hoppas allt går bra med butiken.
kram o ha en fortsatt trevlig dag
ninni