25 okt. 2009

Sovrumsdrömmar!

Drömmer om det nya sovrummet gör jag verkligen!
Går igenom den enorma röran varje dag på väg in till kontoret,
men nödgas att inte stanna och börja flytta böckerna ur bokhyllorna.
Varför?

Jo, för att vi inte har TID just nu att röra till det ännu värre.
Vi har många jobb som ska målas först innan vi kan ta itu med
vårt eget ... snyft!
Men gud neeeej, jag klagar INTE! Är så himla lycklig för att vi
har mycket jobb ... blir så himla himla glad när det ramlar
in nya beställningar :)



Men i alla fall ... dessa första tre bilder hittade jag när jag surfade runt på nätet ... suck säger jag bara, jättehärlig miljö,
lagom vitt och lagom grått och ... ja ja ... lite inspiration för mig i alla fall.
Det bästa tyckte jag i alla fall var krokarna!
Hittade dem hos Graham & Green i London.
De andra bilderna är från härliga butiken Båstad Boning
i just Båstad :)

~~~~~~~~~~~~


Ja ja .. så då åter till sovrumsdrömmen.
Har lite ihopsamlade saker som jag förvara i diverse röror runtom
på Montebello. Tänk när jag äntligen får sätta samman dem!

Jaaaaa .. jag vet ... det är ju förbanne mig bara å börja!!!

Skrivbord, pigtittare, stol, lampor och spegel.
Märk väl --- inte dem TAVLORNA!
Sen får P säga vad han vill.




Taklampan hittade vi hos härliga Röda Magasinet i Lindholmen
utanför Vallentuna i somras, sista dan de hade öppet för säsongen
for vi dit en sista vända och kunde bara inte låta bli att hitta
denna perfekta lampa till sovrummet!
Golvlampan är ett hopkok av en gammal lampfot som min mamma hade i sitt flickrum med en skärm som jag fixat till själv.
Den kanske kan få plats därinne nånstans, vem vet?
Jodå, drömmarna fortsätter och jag lovar att tömma detta rum
så snart det bara går .. för sen ska golvet målas äggskalsvitt.
Längtar ...
Men först ska vi göra iordning vår nya underbara byggnad som våra älskade fäder och son byggt!
Se underverket nedan!


Fortfarande byggplats, men oj så mycket bättre det hunnit bli redan. Äkta falurödfärg på väggarna för att matcha gamla byggnaden.
Vi har blivit så förälskade i detta bygge att vi kommer använda den som VERKSTAD/ATELJE där kunder gärna får komma in och se vad vi gör och dessutom se möbler som finns för visning.

Vi kommer fortsätta att ha nuvarande butik som just butik, men vi kommer att minska ner radikalt på kuriosan och försöka ha hantverk och möbler bara istället. Det är ju det vi gör och det vi vill visa.





Ja som sagt, inte riktigt färdigt än ... varken ute eller ...


inne .... ha ha!
Men tänk er vitt tak, vita väggar och grått golv
och en hejdundrandes fin ORDNING !
Ska nog blir bra!







11 kommentarer:

Helena sa...

Det kommer bli jätte fint!!
Jag drömmer också om nytt sovrum och var sååå nära, sambon började till och med att fundera på hur vi skulle göra med golvet. Men så trillade ett nytt projekt över mig, så nu är det bara att lägga det på is till efter jul tyvärr.
Ha en bra vecka/kram Helena

S o F sa...

Kul att du hinner göra ett inlägg, trots att det verkligen är fullt upp hos er.
Det nya ser ju att att bli hur fint som helst - är säker på att allt kommer att bli jättebra när det är färdigt.

Ha det riktigt gott och glöm bara inte att A N D A S! ;)

Penseldraget sa...

Hej malin
så fint de kommer att bli...vilken dröm lokal att stå och måla i =)
kram pia

Home No.1 sa...

Hej!

Drömmar det kan ingen ta ifrån en i alla fall!

Kommer att bli toppen, både i uteverkastan och i verkstan inne (sovrummet) *ler*

Kram Annica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det kommer att bli verkstan! Det ser man redan nu...
Och sovrummet hinner ni nog med snart ändå, för där sover ni ju bara... eller hur??? ;)
kram
Marie

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej supergotteMalin....vet inte om jag har sagt till dig att jag tycker FETT mycket om dig och att jag tycker du är stark och duktig som alltid kämpar.
Sen ska det bli så kul att fixa till i nya verkstan ....
aaaaaa hej dårå
Kram A.

LillaFlisan sa...

Nu måste jag ju snart komma upp och hälsa på er på ert superfina stället!
tänk vilken händig familj ni är.

Förstår att ni bara målar och målar.
Det måste vara så inspirerade i dem miljön.

Här hemma har jag fått skaparfnatt. Jag bara julpysslar och julpysslar.
Jag tror att jag har något alvarligt fel, hahaha!!!

Häsla annapanna!

Kram

flisan

P.s. Sovrummet kommer att bli som en dröm!

Jättefina inspirationsbilder.

LillaFlisan sa...

STAVA!

Roses & Angels sa...

HEEEEEJ! Det var inte igår! Hoppas du mår bra! Gud vad det händer saker hos er nu! oj oj oj. Och så mycket fina saker du visar,vart kär i lilla skrivbordet?? och spegeln det vita.! SNYGGT!Ja gardinerna är väl fina och ja jag skulle kunna sätta upp ! ha en bra dag kram

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Ja, det gick ju bra att åla gamla Billy...är man riktigt händig borde man kunna sätta en lite gammeldags list högst upp runt hyllan. Det kanske skulle ge ett lite gedignare utseende:) Det fanns sirlig gameldags plastfim oxå, men hos mig har det nog blivit för mycket av det goda.
Lamfoten som din mamma haft blev ju urfin och vilken tur med den fina kristallkronan...det var nog ödet eftersom set var sista dagen:)

Nybygget är jättefint, passar bra ihop med det andra äldre huset. Skönt för er att kunna hålla till och måla möblerna där:)

Trevlig Helg

Kram Helena

Marie Söderberg sa...

men malin då..va ni bygger..hihi..duuu när står glöggen på bordet??? då komme rjga uuut..:)))..lite julmarknad ska ni väl ha va??